lördag 3 februari 2018

6:3 Om att vara i stunden

Sovit som en kratta. Igen. Öm i hela kroppen efter massörens hyfsat hårda mangelbehandling (headache still on... 🙄). Flera delar av mitt liv i gungning samtidigt. Då kan man lägga sig ner och ge upp, eller gå till den plats där det inte finns utrymme för något annat än närvaro i stunden, där det finns värme och vänskap och bara uppmuntran och kärlek. Glommens Muay Thai. Kompisar ni är bäst! (Okej, Markus, ETT glas oboy, men bara ett! 😉). 90 minuter när verkligheten inte existerar, när det är jag, mitsarna, fokus, och det är så jävla skönt! Och OJ vad jag behöver det! Att bygga upp endorfiner samtidigt som man är så mentalt närvarande är en boost som varar ett par timmar och exakt vad jag behöver för att ta mig igenom resten av dagen!


Kalle var coach idag och först lite "thai-uppvärmning" följt av skuggboxning och clinch. Teamade med Nadir idag. ett huvud längre och några stenar tyngre så mitshållning var styrketräning idag 😉 Vi körde först bara enkla slagkombos med fokus på avstånd, sedan slag och low kick - high kick. Bra. Mycket bra. Jag gillart. Fys i form av måååånga sparkar. Dog nästan, återhämtningen bättre och bättre. I am on my way back! 🔥 🔥 🔥

Nu ska jag fånga resten av dagen, kidsen har önskat pokeomonjakt... den gör vi miljöbovar med bil  😳


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina