tisdag 6 februari 2018

7:1 ett riktigt hönsigt pass 😜

Idag besök hos sjukgymnast som gav mig akupunktur för min spänningshuvudvärk, "du kan bli lite dåsig" sa hon, tur jag tömde en celsius på vägen hem tänkte jag..

Coach Emma bjöd idag på en massa nyanser av pullor... 😂 Förlåt min usla Göteborgare.... 🙄

Efter uppvärmning 3 stationer med fokus statisk styrka, 6 minuter per station, 45 sekunder arbete 15 sekunder vila.

Station 1: statisk pullup / armhävning
Station 2: pull apart (baksida axel) / air squat
Station 3: raka pulldown / pullups

Riktigt tungt för ryggen. Statiskt kan jag hänga typ 10 sekunder i supinerat grepp, pronerat, inte alls, så sista gjorde jag statisk ringrodd istället. Pull apart med gummiband har jag ju gjort hundratals gånger med Gustaf så det kändes som hemmabana... Likaså pulldown som är dom stående raka latsdrag med gummiband och pinne.

Efter det 12 minuter amrap av
10 Marklyft (40 kg)
10 kb pressar (6 kg)
10 wallballs
5 jumping pullups
10 situps

Jag gjorde 4 varv + 9 Marklyft.

Svettig och gött trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina