torsdag 1 mars 2018

10:0 om en trasig kropp

Okej, dags att bryta ihop igen då. Nånstans levde ju ändå hoppet om att ortopeden idag skulle säga "det är bara en pyttliten skada och du kan rehabba i 3 veckor och sedan är du frisk". Jo. Jag vet. #fetchans

Det sa han inte. Alls.

FAN!

Det han sa var att jag har en medelsvår skada på menisken, en längsgående spricka på den inre menisken. Upp till det har jag en blödning i vadmuskeln uppe i knävecket. Jomensåatt. Hej sjukgymnastik.

FAN!

Så. "det är egentligen upp till sjukgymnasten men" - inga vridningar. Eller böj under 45 grader (ish - min tolkning av hans vaga "betydligt mindre än 90 grader"). Inga hopp kunde jag ju räkna ut själv. "men cykla går bra". JAG VILL INTE CYKLA.

FAN!

Så. Nackmuskulatur låst (får akupunktur), vänster axel fortfarande inte bra (behandlas med massage), bröstrygg låst (massage), vänster vrist/ankel smärtfri men väldigt svag och instabil. Och nu då höger menisk. (en bi-sak men min bäckenbotten är inte heller helt återhämtad än efter höstens uteblivna träning vilkt begränsar vilka core-övningar jag kan göra).

Så, övningar på det? NEJ JAG TÄNKER INTE CYKLA

Simma tänker du? Nope, går inte, mina axlar går sönder direkt. Promenader? Gör ont i knät och är så jäkla tidsineffektivt att det går bort därför också.

Nu tänker jag bryta ihop så får jag finurla ut ett par övningar jag kan göra... det är kanske nu jag ska bli en mästare på toes-to-bar? #moahhhhh #kommerintehända

Jag tänker i vilket fall inte cykla.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina