lördag 3 mars 2018

10:1 lördagsfys sort of men ändå

Jag är inte klar med "bryta ihop" än men ni vet ju, jag kommer igen. Det gör jag alltid. Ni är många som peppar och lobbar hårt för cykling 😏 ... men ... Äh. Vi får se! Okej?

Idag åkte jag till Glommens thaibox för lillebror ska ju träna i alla fall och jag hade väl nån liten förhoppning om att kunna köra lite försiktig boxning på mits i alla fall. Lite tränarbrist gjorde att jag och Erica kom överens om att jag tog barnen och så höll hon mits för mig sen.



Den som frestade mest var att vara tränare för barnen. Inte mits. Så kan vi säga. Jag har varit nästan smärtfri några dagar nu också, vilket ju också "fuckar upp" huvudet, det känns ju helt bakvänt att avstå träning när kroppen KÄNNS frisk. När jag tränar barnen måste jag ju visa övningarna och då frestar jag ju såklart. Kanske var en väldigt dum ide att ha dem till att göra goblet squats 😏 även om jag gjorde utan vikt.... Planen var att göra "bring sally up" med dem men i brådskan lyckades jag inte hitta nåt annat än techno-versioner... nu har jag originalet i min spellista så nästa vecka, då blir det bring sally up #moahhhhhhh

När barnen var klara gick jag ner och fantastiska Erica körde 6 stenhårda mitsronder med mig. Ren boxning, grundslag och armbågar. (älskar armbågar, så sjukt tillfredställande! ) Lite fysinriktiktat också. Jag känner mig verkligen i form nu, konditionsmässigt, så jävla illa tajmat att kroppen ska vara trasig på nästan alla andra sätt då...

Well. Jag behöver en plan. När jag har det har jag mycket lättare att "trust the process" och inte freaka ur. Min plan MÅSTE innehålla nån form av boxning. Så mycket är sant. Bara det lilla idag och ett par kilo stress försvann ur kroppen. Jag behöver det. Punkt. Det hjälper inte mig totalt sett att avstå från det. Men jag måste såklart göra det på ett vettigt sätt.

Jag ska göra en lista på övningar jag vill kunna göra och som jag tror är rimliga så får sjukgymnasten stryka det som är absolut nono.

Jag tänker mig att jag åtminstone kan göra gummibandspullup, raka marklyft, strikta pressar (kanske pushpressar också), toes-to-bar, medboll kast mot vägg, sedan har vi ju faktiskt en cable-cross på gjuteriet så kick-backs hoppas jag hen godkänner. Skivstångsrodd borde vara safe, ringrodd likaså. Det är ju benen som är knöligast att träna, helt klart....

Nåväl. Jag har tränat idag, jag hoppas kunna köra ett "fritt" pass på gjuteriet i morgon och sedan är den ny vecka, nya tag och ny träningsplanering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina