söndag 4 mars 2018

10:2 om en liten wod all by myself #femhundrafuckingreps

Dags att tråckla mig ur ältaträsk och "hashtag no excuses" får hamna först framför ögonen så idag när kidsen var lämnade hos sin pappa så åkte jag till Gjuteriet och hade heeeeela stora lokalen för mig själv. Det betyder att jag bestämmer både musiken och volymen. MOAHHHH.

Ni vet han den där PT-Gustaf. Han hade ju en del bra poänger. Dom dyker upp i mitt minne lite då och då. Jag var ju skadad X gånger under den tiden han var herre över min träning och när jag grinade lite för länge så frågade han alltid varför jag fokuserade på dom 3 saker jag INTE kan istället för dom 300 jag KAN göra. Jaja. Jag vet. Han hade rätt. Igen. Jäkla karlskrälle.

Så fokus på det jag kan nu. Jag satte ihop en liten "WOD" på temat 500 reps.

10 varv av:
10 omvänd skivstångsrodd (25 kilo)
10 KB-sving (12 kilo, fegade lite, ville kolla om det kändes i knät)
10 Raka Mark (halvraka om jag ska vara ärlig.. 25 kilo)
10 Pullups/pushups (gummiband 3 varv, jumping 2 varv, sedan pushups sista 5 varven, orkade inte)
10 Situps med medboll (6 kg)

Och jo, funkade skitbra. Tog ca 25 minuter.


Inte superhög puls efteråt, bra trött i underarmarna redan halvvägs, fick slita hårt sista pushupsen, men all in all gjorde inget ont och jag blev i alla fall lite varm. Men jag behöver sällskap när jag tränar. Jag klarar inte att pusha mig konditionsmässigt på egen hand. Helt klart. 

Så, nu har jag gjort 2 pass denna veckan också, jag tänker att jag "inte har tränat alls" den här veckan för jag "bara" gjort två pass... men när jag tänker efter är det många som är överlyckliga för att dom tränat två pass.. så, realitycheck och var nöjd med det jag gjorde den här veckan! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina