söndag 18 mars 2018

12:4 Rehab som blev av #sedär #jagkanju

Jag vet att jag sa att jag borde simma samtidigt som lillebror har sin simträning men - nä - så blev det inte ;-) Jag är rysligt osugen på att simma faktiskt....

Så istället släppte jag av kidsen hemma och åkte till Gjuteriet där jag bet ihop och kom igen. Jag, en pinne, 2 gummiband och en cable-cross. 🤔

Först på mitt rehab-schema står "10 minuter cardio" - men alltså, det sa jag redan till Anna när jag var där att "så jobbar inte jag", jag ser inte riktigt meningen med cardio som uppvärmning, det vill jag ha som avslutning, normalt värmer jag upp med lite stretch och sedan lättare variant av övningarna jag tänker köra. Men jag gick henne halvvägs till mötes och körde 1000 meter rodd i 2.30 tempo  😘

Sedan gick jag in i "lilla rummet" och körde bendrag/back-kicks i cable-crossen, 4 håll och 3x10. Det tar en JÄVLA lång tid. Men jag gjorde det. Efter det resterande övningar


  • "Musslan", dvs sidoliggande benlyft med gummiband 3.x10 p sida
  • "Draken" (inte yoga-varianten utan träningsövningen, typ flygplan på ett ben) 3x8 p ben
  • Höftlyft med gummibandet runt benen 3x10
  • Krabbgång med gummiband runt benen 10 steg åt varje håll x 3 
I "pauserna" på dom övningarna så körde jag axelrehab. Jag glömde tåhäv 😳

Well, när jag nu hade gjort det jag måste så tänkte jag göra lite av det jag vill!

Körde 3x10 av Knee-raises och raka latsdrag (pinne i gummiband från riggen) och avslutade med 100 KB-svingar med 16 kilo. Pang. Bom. Klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina