måndag 26 mars 2018

14:1 Rehab på IFK Kliniken - äntligen milen under 30 minuter! ;-)

Alltså, jag har verkligen lyckats få tag på en riktigt bra fysioterapeut! Heja Anna på IFK Kliniken! Trots att jag fuckade upp både dag och tid så klämmer hon in mig och efter att jag cyklat lääääänge och lyckats cykla en hel mil, på under 30 minuter! Det ni!

Bevis:



Så, efter att jag cyklat det där och faktiskt var lite varm och inte andfådd så pratade vi lite om hur träningen gått och det har ju gått bra, liksom ur kroppslig synpunkt i alla fall... Och jag fick visa lite och berätta vilka övningar som funkat och inte.  Sedan fick jag hoppa! YES! Hopprep! På ett slags hårdare studsmatta dom har, och jag fick ok att hoppa på kampsportsgolvet!  Sedan fick jag göra en sån där "men hur jävla svårt kan det vara" grej, hoppa och landa djupt på ett ben.. och när jag gör det så konstaterar hon att mitt problem nog egentligen är höften... Så jag fick strikta order om att hålla koll på höften och fick ytterligare några höftstabiliserande övningar.

Fler övningar... men ... så nu fick jag ju fråga om jag VERKLIGEN ska göra ALLT fyra dagar i veckan. Nä. Sa hon. Det går inte. Du kan det här och jag ser ju att du vet hur du ska göra. Kör rehab-övningar 20 minuter per pass, plocka några och gör dom, kör sedan ditt vanliga! YEY!

Och jag får börja prova köra viktade böj så länge jag inte är under 90 grader! Dubbel-YEY

Så nu är jag pepp igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina