söndag 6 maj 2018

19:2 äntligen lite grym teamwod igen!

Vaknade astidigt i morse och kunde inte somna om så med "fuck it lets do it" i pannan bokade jag mig på dagens teamwod! Messade coach Therese så hon visste att hon får en skadad fågel att ta hand om, som vanligt var det bara "challenge accepted" och "välkommen". Det är DETTA som jag älskar med Gjuteriet. Alla, precis alla, är välkomna, alla glädjs åt andras framgångar och alla peppar. ❤️



Lite orolig var jag ändå, för som några av er sett på min insta så vaknade jag i fredags morse med rejält ont i knät. Det kändes ju extra hårt eftersom jag var så glad åt att torsdsgsboxen gick så bra.... 🙄 Men jag vilade ju både fredag och lördag så. På det bara.

Passet idag inleddes med löpning för övriga och cykel för mig.

Sedan team om två (jag delade med coach Therese)
Buy in: 2000 meter rodd (vi är liiiite ojämna jag och Therese så vi delade på tid istället för meter, så jag rodde 3 x 1.5 minut.) den som inte rodde höll kb eller hantel i front rack position. Löjligt jobbigt när man har puls från rodden... 😂 😂 😂

Pyramidpass
P1 10 kb svingar
P2 20 meter burpee broad jump
Byte
Sedan 9 svingar, 8, 7 osv.

Vi hade klockan på 30 minuter så med 6 minuter kvar vandrade vi uppåt men med varann siffra.

Jag vågade inte hoppa så min fuskvariant på Burpee broad jump blev med steg och jag gjorde 6 p varv, det är en mer än vad jag fixar som "göra många" - tempo så...tufft... Fick slita rejält faktiskt.

Hade 16 kg kettlebell för svingarna.

Så, 90 svingar totalt och 66 burpees.

Sen slängde coachen in 4 minuter tabata med statisk mage också.... Hollow hold och planka i "pausen". Pju.

Nu förtjänar jag solstol och relax!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina