tisdag 8 maj 2018

20:1 Plågade axlarna lite mer och avslutade med dopp i poolen

Coach Emma höll i gymnastikklass idag och jag kände att japp, det kan jag göra. (gymnastik jag? nä, inte så utan the cross-fit-way, där alla kan vara med, även multiskadade kylskåp som mig).

Mina axlar skällde rätt bra på mig kan jag säga. Inte happy. Blir knöligt i morgon med t-rex-armar känner jag... Men ärligt, SÅ VÄRT DET!

Passet fokus på core och "handstands" (eh... way down the road för mig, men skit samma!) och efteråt var jag precis toktrött och jävligt lycklig.


Ni vill veta vad vi gjorde? Såklart!

(obs det är inte tjejen som höll i passet som skrev tavlan ;-)  ) #bullenförersomminns #toughluckförerandra

Så, lite snabb uppvärmning och sedan in på teknikdelarna där jag teamade med Kristian idag och vi gjorde det asbra tycker jag! (killen kan stå på händer!!!) 

3x30 sekunder (inkl. byte) per övning, 2 övningar per block. 1 minut vila mellan blocken. 

a) Hängande skulderaktivering / skulderarmhävning
b) Planka / ringrodd
c) Hollow hold / Pistols (jag gjorde enbensresning från box)
d) Statisk pullup / omvänd planka (axlarna fixar inte, gjorde sidoplanka, o hoppade upp i pullup, kan inte dra mig upp
e) handstående / armhävning (gjorde sittande axelpress med 2x6 kg, TUNGT)
f) arc hold / dips

Sedan hämtade vi andan inför avslutande wodden som hade timecap på 12 minuter

5 RFT
15 burpee
10 Pistols
5 Pullups
3 Wallclimbs

Jag gjorde 2 varv plus burpees på time cap. Inte min starkaste insats men med tanke på förutsättningarna och skador good enough. Jag gjorde enbensresningar igen, hade grönt gummiband i pullups och gjorde armhäv på låda istället för wallclimb (kan inte belasta axlarna i den positionen gör ont som fan). 

Så. 45 nya burpees idag. #herregud. 

När jag kom hem hittade jag kidsen i poolen som öppnade idag med hela 27 grader i vattnet. Lyckliga familjen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina