fredag 11 maj 2018

20:3 Favvo-wod som fredagsfys

Ledig fredag = jag hinner träna 16.30 så idag var en av få fredagar när jag fått förmånen att vara med på coach Bostjans fredagswod! Wihoo!

Som vanligt väldigt genomtänkt och tryggt. Idag Power Cleans / Cleans / FS och S2O och det var himla svettigt på ett väldans bra sätt!



Först ett komplex med en serie var 75e sekund, 15 gånger, gradvis ökande vikt. Jag började på 20 kilo (där knät inte pallade sist) men ökade faktiskt till 25 i 4e omgången men sen stannade jag där.
1 power Clean
1 clean
1 front squat

Efter det en liten wod med TC på 18 minuter som var
20 cleans
20 Shoulder t over head
20 boxjumps over
20 S2O
20 Cleans

Där jag bytte till power Cleans för att skona knät och gick över lådan med friska benet först i alla steg. Jag hade 20 kilo men la på 5 till till sista PC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina