söndag 13 maj 2018

20:4 When life give you lemons... do deadlifts!

Livet slår till ibland, ni vet sådär så man bara vill gå och gräva en grop och gömma sig? Well, jag gömde mig hela lördagen men nu fick det vara nog på gömmandet för jag behövde köra rehab. Ja du hörde rätt. Alltså, jag har fått svinbra superroliga rehab-övningar av världens bästa fysio Anna på IFK-kliniken, tänk om man kunde få behålla henne!

Så, ikväll åkte jag iväg till Gjuteriet, lyckades få min telefon att prata med blåtanden på stereon (det går BRA nu! wihoooo #glädsåtsmåvinster) och började min rehab. Jag har bestämt mig för att jag kör 3x7 på rehab, det är en okej kompromiss av att köra "tillräckligt lätt" så att jag inte skadar mig men ändå slippa göra evighetslånga set som bara är bååååring.

Så, full rehab idag 3.x7 av:

Robotwalk med gummiband (framåt och bakåt)
Enbenshöftlyft på pilatesboll
Fällkniv mot pilatesboll
Omvända rygglyft pilatesboll
Drake med vikt (2.5 kg)
Utfall m gummiband (grönt)
Hopp hopp landa / baksida axel

Förvånansvärt svettig... det måste vara värmen #hahahaha

Sen körde jag min "wod" för idag, och när livet känns rätt jävligt, då piggar det alltid upp med lite marklyft och i brist på kompis med mitsar så fick slamballs duga som aggressionsavlösare ;-) 

Så, 10 varv av
3 marklyft 60 kg
6 Slamballs (11.4 kg)

Pustade lite och sen gjorde jag hängande skulderaktivering som axel/baksida-rehab 

Done. Och glad, en liten stund. 


1 kommentar:

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina