måndag 14 maj 2018

21:1 Downsidan med crossfit och sommar.... löpning....

Det finns en stor nackdel med crossfit och sommar... och det är att då kommer alla woddar med löpning fram och mina klubbkompisar är som ystra kalvar när dom skuttar ut och "äntligen" får springa. Ja ni hör ju. Not my cup of tea. Men, trots det, ett grymt bra pass idag av coach Camilla i team med Linda och vi hade asaroligt, trots löpning då :-D Hon med trasig fot jag med trasigt... eh.. typ allt.

Förra våren var jag i London på en konferens och då var Richard Branson där och berättade bland annat om sitt "screw it lets do it"-koncept och jag har adoptat det lite här och var. Och idag när jag tänkte men oh nej hur ska jag nu göra när det är löpning så bara "äh, screw it lets do it" - och det gjorde jag.

Jag sprang.

Japp ni läste rätt. Marina sprang. På platt mark. Flera gånger. Så, nu kan ni plocka upp hakorna igen ;-)


Så, dagens pass började med en kort liten löpningslektion och därefter fick vi göra hollow hold hängandes med en pinne på fötterna medans kompisen gjorde 8 burpees, jag har tur för Linda gör burpees ganska fort, hon hade mindre tur för jag gör burpees ganska långsamt, men å andra sidan, mer träning mer resultat!

Sedan själva wodda-jäveln där vi i team om 2 skulle göra

1 springer 400 meters runda, den andra gör max antal av:
Situps
Air squats
KB-svingar
Pushups
Lounges
TC: 20 minuter

Alltså, jag började springa, Linda gjorde situps, när jag sprungit rundan bytte vi och hon sprang och jag gjorde situps, nästa varv, air squats, osv. Tanken var nog att vi skulle räkna ihop antalet reps men ärligt, jag bryr mig inte ett skit om hur många jag gör. Jag hade roligt. Jag blev trött. Alltså jag var mitt bästa jag idag!

Vi hann inte riktigt klart men jag gjorde 4 löprundor och vi hade 30 sekunder kvar när Linda kom in för lounges så då gjorde jag också lounges tills tiden var ute.

Riktigt rolig wod - löpning inkluderat ;-) men vi får se vad knät tyckte om asfaltlöpning... gissar inte jättemycket men då är det väl tur att jag ska sitta på kontoret i morgon och vila mig :-D

Vi var bra trötta efteråt, Linda och jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina