fredag 18 maj 2018

21:3 Rx-vikt och a lot of help from my friends...

Ännu en hemmajobbfredag, vilket innebär att jag kan vara med på Bostjans fredagswod! Idag med teknik på programmet. Dessutom en av mina favoriter, näst efter marklyft, frivändningar, eller Power Cleans som vi kallar dom.

Loving it! ❤️

Först då teknik i Toes to bar. Verkligen bra genomgång av progressionen och jag börjar gå styr på uppvägen nu men orkar inte hålla emot på nervägen. Men det kommer!

Sen Power Cleans, jag tappar skulderaktiveringen där (också) det är svårt för låsningen i bröstryggen ställer till det. Jag tror att det kanske är lite som med marklyften, att det ser värre ut än det känns?

Vi fick också lite tips på att göra dom fortare och jag klarade 10 med 30 kilo på 25 sekunder.



Sen dags för Wod. Jag bytte löpningen mot rodd (tänkte inte göra om måndagens misstag) och 12 t2b är lite mycket så jag gjorde knee raises istället.

3 RFT
400 m rodd
24 PC 30 kilo (vilket är rx vikt!!)
12 knee raises.

Och det kostade idag. Mådde bra illa redan efter första rundan. Och började fundera på om jag kaxat mig för mycket som la på 30 men I HELVETE HELLER tänkte jag. Ge dig inte nu. DU KAN. Jag tänkte också att när jag nu för förmodligen första gången kör en wod med rekommenderad vikt så ska jag fan göra klart, hur lång tid det än tar. Delade PC i 8-or, Bostjan såg att jag slet och coachade (tack!!) Fick pausa lite i sista rodden, yr som fasen, kommer in och ser på klockan att jag faktiskt har en rimlig chans att klara time cap på 30 minuter, ökar farten på mina pc och har 4 kvar när coachen säger att det är 90 sekunder kvar. Då. Ini väggen bara, fanns inte på kartan att jag inte skulle klara det så jag får upp stången 4 gånger till (faktiskt utan regelvidrigheter) och kör mina 12 knee raises och faller ihop med 2 sekunder till godo.

Komplett helt slut. Får inte luft. Allt gör ont. Försöker ligga på rygg, går inte. Får inte kontroll på kroppen. Det är då mina älskade träningsskompisar kommer in, Marie och en till bär ut mig, sträcker ut mig och får mig att andas, Eva kommer med dricka och 10 minuter senare kan jag faktiskt stå upp igen. ❤️❤️❤️ #älskacrossfitkompisar

Det är då jag också upptäcker det här...

😂 Jag har alltså inte ens märkt när det hände eller känt det... Snacka om adrenalinkick.... 😂 😂

En nocco senare och livet känns rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina