söndag 20 maj 2018

21:4 awesome team effort - det är på Gjuteriet det händer!

Fredagens wod sitter fortfarande i kroppen men här tänkte jag minsann inte sitta och hänga 💪😁 Söndagar betyder team-wod på Gjuteriet och hell yeah jag är på!

Tejpade ihop min hand och bad till gud att jag skulle slippa stång på framsidan (gud hör inte alltid bön.... 😂), möttes av ett stort gäng awesome människor och med coach Marie vid taktpinnen inleddes passet med en ab crusher, ni vet "hur jävla svårt kan det vara?" 😂 😂 😂 sen direkt på väsentligheterna, wodden.

Timecap 45, mitt team använde ca 42 av dom. 💪 Och, I am not kidding myself, utan mina seriously starka team mates hade jag rott än 😱😱😱. Bella ❤️ Johannes ❤️ Caroline ❤️. Och utan Evas påminnelser om "pacea dig" hade jag säkerligen hamnat i väggen... Igen.. 🙄. Tack ❤️



Så. Dagens pass var i team om 4 där målet var 8000 rodda meter.

En ror, en går 100 meter farmers walk med halva kroppsvikten (inte riktigt för mig, hade 2 x16 kg), en gör walking lounges med stång i frontrack (8 meter), därefter 5 burpees over bar, därefter walking lounges tillbaka. Jag provade, knät för instabilt även med 25 kg så jag gjorde frontböj istället. En vilar. Byte när båda "gående" är klara.

Eftersom vi hade två extremt starka roddare i vårt lag lev det totalt 7 varv för oss. Så, typ 35 burpees, 70 frontböj, 700 meter FW och jag gissar att jag rodde ca 200 meter p runda så 1400 meter rodd. Hyfsat bra pass 💪😁💪

Sen var jag värd en iskall nocco i solen 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina