tisdag 22 maj 2018

22:1 Nytt marklyftspers!!! och liten go woddajävel som avslutning

Tog en break i jobbandet och släpade med mig en rookie till boxen idag, det var kul! Vi började med lite maxande i marklyft, körde tvåor med start på 60 kg. Höjningar: 65, 70, 75, 80, 85, 90 och tadddaaaaaa 92.5! WIHOOOO Failade den första på 90 - helt klart slarv med magstödet som avgjorde det, men 92,5 den kom upp direkt!!! Ser mig omkring och jäklar vi har ju ingen klocka i box2 så jag får rusa iväg till box1 och ringa där ;-)

Sen körde vi en 21-15-9 wod med
Marklyft
KB-snatches
Situps

Jag hade 50 kilo på stången och en 8kg kettlebell.. jag får nog börja köra med en tyngre på snatcharna faktiskt... :-D  Vi var klara efter ca 15 minuter, jag nog efter 10 ;-)

Min rookie började flämta efter första varvet och efter två ville han ha ambulans :-D ;-) Men sånt går vi inte med på och efter lite pustande så körde han tredje varvet också och jag gjorde honom sällskap, jag gjorde alltså två 9-or


Sen försökte jag mig på två T2B i följd, men jäklar va svårt det är att bromsa "rätt" på vägen ner så jag tappar ju rytmen. Satte igång med rehab istället, gjorde gummibandsutfallen - en övning jag VERKLIGEN gillar, sjukt bra! och så den där draken med vikt sen fick det vara bra och poolen där hemma lockade :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina